Perantau Kasih

Merantau mencari kasih ILAHI,

Teringat kata-kata Sir Omar," You 20 already, enough to be adult." But, is it true?

Betul ke umur penentu untuk kita menjadi dewasa atau tidak. Tapi, sungguh, kata sir sangat-sangat betul.

Ketika saya menginjak keumur 20-an (sebenarnya belum lagi, sebab saya lahir bulan jun), saya memang merasakan sesuatu perubahan dalam diri.

Saya terasa diri ini sudah dewasa. Sudut pandangan tentang manusia, kehidupan, alam dll juga sudah berubah. Saya mula menjadi matang, tetapi perangai gila-gila tetap ada. Cuma, kurang sedikit.

Kawan-kawan semua cakap benda yang sama. Afifah yang dulu lain dari yang sekarang. Tapi, betul ke?

Mungkin ya mungkin tidak.

Ada sesetengah perkara mungkin saya dilihat sebagai seorang yang matang tetapi saya bersikap keanak-anakkan dalam sesetengah perkara.

Tapi, sungguh, berat tanggung jawab orang dewasa. Berfikir, bertindak, bercakap, berjalan dan semua tindak tanduk kita perlu matang bagi mengambarkan kita ini matang!

MATANGKAH ANDA?

Lu pikirlah sendiri...

~ Cinta sejati tidak akan bertambah kerana kebaikan,

dan tidak berkurangan kerana kelemahan~

0 comments:

Pages

About Me

My photo
Just a simple person,but I always make problems... Sorry Abuya and Umi... but I love my family so much, I am third from nine... I am a thinker... Love to think and can't stop to think.. For me,life is hard and weird... People is hard to understand. May be, that is one of The Greatness of ALLAH.. SubhanaALLAH

About this blog

Pengakhiran hidup yg masih kabur..

Dimana aku?!!

talk

Followers